Reklamace zboží

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Práva z vadného plnění se řídí ust. § 2165 až § 2174 Obč.Z . Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. V případě doručování zboží prostřednictvím přepravce do místa určeného kupujícím je kupující povinen při dodání zboží zásilku překontrolovat (např. počet balíků, poškození krabice, poškození zboží). Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je doporučeno poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Je-li zásilka poškozená, doporučuje prodávající kupujícímu sepsat s dopravcem škodní protokol, ve kterém bude poškození zásilky podrobně popsáno a protokol následně zaslat k rukám prodávajícího. Nedodržení tohoto postupu však kupujícího bez dalšího nezbavuje práv z vadného plnění. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v § 2161 Obč.Z., může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vad, či reklamovat zboží osobně v sídle prodávající tj. obchodní společnosti Marcus Astory s.r.o., IČ: 29099358 , na adrese Plzeň, Lochotínská 30, PSČ 301 00 (otevírací doba - Po - Pá 8:00 až 16:00), nebo písemně prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb rovněž na adrese obchodní společnosti Marcus Astory s.r.o., IČ: 29099358, na adrese Plzeň, Lochotínská 30, PSČ 301 00. Byla-li kupujícímu poskytnuta záruka a byla-li v potvrzení podle ust. § 2166 Obč.Z. uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího, nebo v místě pro kupujícímu bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je k provedení opravy určen.

V případě, že se kupující s prodávajícím dohodnou na opravách, výměnách, nebo jiných skutečnostech prostřednictvím telefonního hovoru, stvrdí tuto skutečnost prostřednictvím navzájem odsouhlasených emailů, popřípadě dopisů.

V případě, že se o těchto domluví osobně, stvrdí tyto skutečnosti prodávající spotřebitel vystaveným protokolem, opatřeným razítkem a podpisem zodpovědné osoby.

Pro všechny typy výměn zboží a oprav platí, že kupující s prodávajícím si je navzájem písemně odsouhlasí.

Pokud je kupní smlouvou uzavřen vztah mezi prodávajícím na jedné a podnikatelem na druhé straně, poskytuje tomuto prodávající záruku na zboží ve lhůtě 6 měsíců, pokud se prodávající s podnikatelem nedohodnou jinak a tuto dohodu oba písemně nestvrdí, přičemž každý z nich obdrží po jednom originálu stvrzujícího dokladu. Toto ustanovení se aplikují na kupní smlouvu, pokud je prodávajícím podnikatel, ledaže je kupujícím také podnikatel a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká také jeho podnikatelské činnosti. Pokud se předmět koupě netýká podnikatelské činnosti podnikatele, při reklamaci nad rámec 6 měsíční lhůty tento musí prokázat, že zboží neužíval pro svou podnikatelskou činnost.

 

V případě reklamace zboží uvádíme doporučený postup provedení:

  • Zboží prosím zabalte a pošlete zpět na doporučenou adresu (viz. níže)
  • Zboží je možné předat k reklamci také osobně, na adrese provozovny (viz. níže)
  • Do zásilky prosím přibalte vyplněný reklamační protokol
  • O přijetí Vyřízení reklamace budete informováni emailem

Doporučená adresa pro zasílání reklamací: Marcus Astory s.r.o., Lochotínská 30, 30100 Plzeň (Otevírací doba 7:00 - 17:00) 

Poplatky za uskladnění zboží:

Pokud si zákazník reklamované zboží nevyzvedne ve lhůtě 30 dnů od ukončení reklamace nebo nedodá podklady pro jeho zaslání, je společnost Marcus Astory s.r.o.  oprávněna požadovat po zákazníkovi poplatek ve výši 20Kč za každý další den uskladnění. Tímto okamžikem přechází na zákazníka rovněž nebezpečí ztráty, zničení, poškození a nahodilé zkázy reklamovaného zboží.

 

Reklamační protokol nalezente ke stažení zde

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz